Rätt genomförd Paketering hjälper er att uppnå ökad försäljning och ökad lönsamhet.

Den stora utmaningen i affärsutveckling är ofta den sk Paketeringen dvs att sätta sortiment eller erbjudande samt att beskriva respektive produkt, tjänst, metod eller maskin utifrån kundnytta. Det är enkelt förklarat en inventering av kompetens och kunskap tillsammans med produkter och maskiner.

Med paketering går det bl.a.  att omvandla mervärden till tjänster som det går att ta betalt för. Kostnaden för att genomföra en paketering ger därför ofta mångdubbelt tillbaka.

Paketering innebär ett grundarbete inom affärsutveckling som ofta glöms bort trots att det är en förutsättning för att öka försäljningen och lönsamheten.

Utan ett genomtänkt erbjudande till kunderna blir det svårt att nå ut med marknadsföringen och att få rätt betalt för det som ni levererar.

I samband med att vi genomför en paketering ser vi till att arbeta fram material t.ex. i form av beskrivningar och produktblad som fokuserar på fördelarna för kunderna. Materialet anpassas redan från början för att vara sökmotoroptimerat och fungera optimalt på webbplatser och i andra digitala sammanhang.

Vi har genomfört paketering för flera av våra kunder som en del i deras affärsutveckling, här är några exempel på företag som vi arbetat med:

Ramirent
BRUKS
LW Balsta
Bergman Plast
Flygstaden
Blomquist Rör
Mellansvenska Handelskammaren

Här kan ni läsa mer om  våra referenser inom paketering och vad vi gjort för de olika kunderna.

 

För många företag kan det av olika anledningar vara svårt att själva genomföra paketering.
Här kan du se exempel när det kan vara en bra idé att ta in extern hjälp.